Bubble tea

30-09-2023

De laatste tijd heb ik de smaak te pakken van bubble tea. Daarom dacht ik, waarom probeer ik dit niet eens zelf te maken? De parels in de thee heb ik niet zelf gemaakt, deze heb ik aangekocht, maar de thee zelf heb ik wel zelf proberen te maken. Er zijn veel verschillende soorten, dus hieronder geef ik een klein beetje uitleg.

Theeën met een sterk smaakprofiel, zoals jasmijn thee of zwarte thee, geven het beste resultaat. Daarnaast kan je ook nog kiezen om thee te maken op basis van melk of van fruit. De donkere bubble tea bij ons is zwarte thee, met blauwe bessen jelly parels en agave siroop. De andere bubble tea is groente thee, met watermeloen jelly parels en ageve siroop. Natuurlijk kan je hier zelf in variëren naar eigen smaak.

Ingrediënten: 

  • Handje parels (gekocht)
  • 100 ml sterke zwarte thee of jasmijn thee (2 zakjes)
  • Scheutje siroop (bv maple syrup of agave siroop)
  • ijsblokken

Bereidingswijze: 

  1. De siroop kan je heel snel zelf maken door 1 el bruine suiker te mengen met 1 el gekookt water. Maar je kan ook kant-en-klare siroop gebruiken.
  2. Kook de tapioca parels zoals op de verpakking vermeld staat. Spoel ze daarna af onder de koude kraan en doe ze in het bakje met de siroop.
  3. Meng de parels en de siroop door elkaar. Giet ze in een groot glas of beker. De hoeveelheid siroop die je toevoegt hangt af van de graad van zoetigheid die je graag wenst.
  4. Zet 100 ml sterke, zwarte thee of jasmijn thee van 100 ml gekookt water met 2 zakjes thee. Giet dit op de parels.
  5. Voeg de ijsklontjes toe en vul het glas verder met (plantaardige) melk indien gewenst. Roer even door en serveer met een groot rietje. Wil je het zoeter hebben? Voeg dan extra siroop toe. Ps. voorzichtig drinken, want de parels kunnen in je keel schieten!

Santé! 

Ana Lía

Misschien zijn deze recepten ook iets voor jou?