Apple fizz

05-02-2021

Vandaag heb ik nog eens een aperitiefje gemaakt die we vorig jaar hebben gedeeld in ons ebook. Want het is weer de maand van Tournée Minérale, dus ik heb deze vanonder het stof gehaald. Zeker omdat ik deze aan het herwerken ben voor dit weekend een nieuwe versie te delen.

Vandaag is het een apple fizz geworden als aperitief, want ik vind zelf zaken zoals bijvoorbeeld appletiser echt wel lekker. Dus dit is een gezond alternatief waar ik met heel veel plezier ga genieten.

Apple fizz

Ingrediënten:

  • 4 appels
  • 300 ml water
  • 3 eetlepels zoetstof
  • Sap van 1 citroen
  • Bruisend water

Bereidingswijze:

  1. Reinig, was en snijd de appels in stukjes.
  2. Breng de ingrediënten (behalve het spuitwater) samen in een steelpannetje en breng aan de kook.
  3. Laat 30 minuten zachtjes koken.
  4. Laat vervolgens afkoelen in de koelkast.
  5. Vul het glas voor de helft met de siroop en vul de andere helft aan met spuitwater.

Smakelijk!

Misschien zijn deze recepten ook iets voor jou?