Taboulé van bloemkool met grijze garnalen

29-05-2019

In vooruitzicht naar het mooie weer voor dit weekend maakte ik, Chiara, een heerlijk, fris en zomers gerecht.  Ik maakte een taboulé van bloemkool. Een echte hype die vorig jaar naar boven kwam en waar je eindeloos mee kan variëren. Denk hierbij aan de courgetti spaghetti, broccolirijst, enzovoort.

In vergelijking met een taboulé van couscous bevat dit recept weinig koolhydraten.

Dit recept is nogmaals een voorbeeld dat koken heel simpel kan zijn. Je maakt deze taboulé door de bloemkool gewoon te mixen in een blender. Zo bekom je een beetje dezelfde structuur als taboulé. Ik koos voor een zomerse, frisse variant. Deze heb ik gemaakt met knapperige groentjes, grijze garnalen en granaatappelpitjes. Daarnaast serveerde ik dit met een yoghurtdressing.

In vergelijking met een taboulé van couscous bevat dit recept weinig koolhydraten. Om te voorkomen dat ik snel terug honger zou krijgen heb ik hierbij nog volkoren crackers gegeten. In plaats van een cracker kan je ook kiezen voor een boterham.

Taboulé van bloemkool met grijze garnalen 

Bereidingswijze

Ingrediënten (2 personen)

  • 1 kleine bloemkool
  • 1 komkommer
  • 3 pijpajuintjes
  • 1 handje noten
  • Magere yoghurt
    • Citroensap
    • Sinaasappelsap
      • Snuifje zwarte peper
      • Snuifje zout
      • 140g grijze garnalen
        • Granaatappelpitjes
        • Verse peterselie
  1. Was de bloemkool en verdeel deze in roosjes.
  2. Mix deze roosjes in een blender tot kleine korrels. Mix niet te lang zodat het geen smoes wordt.
  3. Was en snijd de komkommer in blokjes.
  4. Was en snijd de pijpajuintjes in ringetjes.
  5. Hak de noten grof.
  6. Meng de yoghurt samen met een scheutje citroen- en sinaasappelsap naar eigen smaak. Kruid af met peper en zout.
  7. Doe de bloemkool samen met de komkommer, pijpuitjes, noten en garnalen in een kom.
  8. Meng er de yoghurtdressing onder of serveer deze apart.
  9. Werk af met granaatappelpitjes en peterselie.
  10. Serveer.

Smakelijk, Liefs Chiara